turbó beszerelési utmutató és turbó beépítési előírás, hogy tudja, milyen hibát ne kövessen el újra! Turbó beszerelés, turbó beépítés, turbó tisztítás, turbó csere szakszerűen.

Turbó beépítési előírások

Új turbófeltöltő beépítése esetén sohasem elegendő csak a cserét elvégezni!

A turbófeltöltő meghibásodások több mint 90%-a NEM a feltöltő anyag vagy gyártási hibájára vezethető vissza, hanem az üzemeltetési körülményekre! A legtöbbször olajkenési elégtelenség, beszívott szennyeződés, befecskendező vagy motorikus szerkezeti meghibásodások, eltömődött részecskeszűrő vagy katalizátor idézi elő a turbófeltöltő hibáját! Teljesen téves és kifejezetten káros az a hozzállás, hogy "már öreg volt és sokat futott, azért ment tönkre"!

WiZARD TURBO Vélemények

Maga a turbó ugyan nem túl bonyolult szerkezet, de hihetetlenül precíz és érzékeny, ami akár pár másodperc alatt is tönkre tud menni! Éppen ezért a gondtalan használat és az újboli meghibásodás elkerülése érdekében beszereléskor a következők betartását kérjük:

  • Meghibásodott turbófeltöltő új feltöltőre történő cseréje előtt meg kell keresni az előző meghibásodás kiváltó okát és azt el kell hárítani! Kollégáink szakértelmükkel és tapasztalatukkal kérésükre szívesen segítenek a lehetséges hibák feltárásában az újbóli meghibásodás kockázatának megszűntetésében!
  • Ellenőrizze a feltöltő előtti tér (a kartergáz visszavezető kör, szívócső és a légszűrő illetve rezonátor ház) tisztaságát, tömítettségét (esetleges fals levegő szívás megszűntetése)! A korábbi meghibásodás következtében törmelék lehet a szívó oldalon, mely beindítás után a feltöltőbe kerülve a sűrítőkereket tönkreteheti! A rezonátort is tisztítsa meg illetve ellenőrizze a légtömegmérőt is!
  • Végezze el a turbófeltöltő nyomó oldali és visszafolyó olajozó csöveinek alapos tisztítását, ellenőrizze az akadálytalan olajáramlást, szükség vagy gyári előírás esetén végezze el a csövek cseréjét. Cserélje a kenési rendszer tömítéseit. Folyékony tömítő paszta használata a teljes olajrendszerben szigorúan TILOS!
  • Szerelje le az olajkartert és az olajhűtőt és alaposan tisztítsa meg. Ellenőrizze az olajpumpa és a szűrőkosár állapotát is. Szükség vagy gyári előírás esetén cseréje ki az alkatrészeket. Ellenőrizze az olaj állagát, amennyiben az olaj abnormálisan sűrű forduljon szakszervizhez, mert a motor olajjáratainak eltömődése miatt szükséges lehet a motor megbontásos vizsgálata illetve javítása.
  • Ellenőrizze a katalizátor és/vagy részecskeszűrő állapotát! Az eltömődött katalizátor és/vagy részecskeszűrő a turbófeltöltő hibás működéséhez és újbóli meghibásodáshoz vezet. Szükség esetén végezze el a hibás alkatrész(ek) cseréjét. Cserélje le a turbófeltöltő turbina (kipufogó) oldali tömítéseit, semmiképpen se használjon tömítő pasztát a feltöltő illesztéseinél!
  • Amennyiben az előző feltöltő meghibásodását turbina (kipufogó) oldali sérülés okozta, akkor elengedhetetlen a kipufogó sor (leömlő) leszerelése és a szelepvezető valamint a szeleptányér (illetve a leömlő belső falának) endoszkópos vizsgálata, mert ezeken az alkatrészeken olajkoksz rakódhatott le, ami leválva az új feltöltő ismételt meghibásodását idézheti elő.
  • Ellenőrizze az EGR szelepet. Szükség esetén szakszerűen tisztítsa meg vagy cseréje ki a szelepet.
  • Ellenőrizze a nyomó oldal tisztaságát és illesztéseit, beleértve az intercooler-t is! Szükség esetén mossa ki vagy cserélje le az intercoolert és a csöveket. A turbófeltöltő utáni levegővesztés (kifújás) arra készteti a motorvezérlő egységet, hogy a szükséges töltőnyomás érték elérése érdekében fokozza a turbófeltöltő terhelését, ezzel túlzottan nagy rotor fordulatszám (úgynevezett túlpörgés) következik be. Ez a turbófeltöltő ismételt meghibásodásához vezethet.
  • Mielőtt beköti az olajnyomó csövet a feltöltőbe, töltse fel a turbófeltöltő csapágyházát motorolajjal. Beindítás előtt légtelenítse az olajrendszert (kösse le a befecskendező szelepek csatlakozóit és indítózzon 15mp-en keresztül. Kösse vissza a csatlakozókat és törölje a hibakódot)
  • Cserélje le az olajszűrőt és a levegőszűrőt a jármű gyártójának előírásai szerinti cserealkatrészre. Töltse fel friss olajjal a motort a nívópálca maximum jelzéséig. Csak a jármű gyártói előírásainak megfelelő viszkozitású, teljesítményszintű és adalékolású (!) motorolajat használjon! Ezt a műveletsort függetlenül az utolsó olajcsere óta megtett km számától el kell végezni!
  • Az első indítást követően hagyja a motort minimum 5 percig alapjáraton járni. Szigorúan tilos a motort fordulaton járatni ezen időszak alatt!
  • Mérje meg az olajnyomást a turbófeltöltő olajnyomó ágán.
  • Ellenőrizze a forgattyús ház (kartergáz) nyomását. A túl magas nyomásérték megakadályozza a feltöltőből az olaj akadálytalan visszafolyását a karterbe, melynek következtében olajszivárgás lép fel a feltöltő labirintgyűrűs tömítéseinél és olaj jut át a turbófeltöltő turbina és kompresszor oldali házába. Szükség esetén cserélje a kartergáz szellőztető rendszert. Ha továbbra is magas értéket mér szükséges a motor megbontásos vizsgálata illetve javítása.
  • Tegyen 30km-es próbautat, melynek a végén (!) egy teljes gázadással történő gyorsítást is végezzen.
  • Végezzen számítógépes motordiagnosztikát, ellenőrizze a hibatárolót és ellenőrizze vissza a turbónyomás értékeket. 
WiZARD TURBO Vélemény

Fontos információ: Amennyiben a turbófeltöltő cseréjére motor felújítás után illetve rendkívül szennyezett olajrendszer esetén került sor, abban az esetben az olajszűrő és a motorolaj cseréjét kb. 10-20 perc alapjáraton való járatás után újra el kell végezni! A motorfelújítás után óhatatlanul a rendszerben maradt mikró szennyeződések a feltöltő csapágyazását rövid időn belül teljesen tönkretehetik!

Hasznos tanács: Miután diagnosztizálva lett a turbó meghibásodása, és a turbó állapota ezt lehetővé teszi (nincs tengelytörés vagy egyéb drasztikus szerkezeti károsodás, ami olajáterszetést okozna), akkor célszerű egy olaj és olajszűrő cserét a gyár előírásai szerint elvégezni még a hibás feltöltővel az autón, hogy az olajrendszer tisztulni tudjon és a lerakódott szennyeződések ne az új feltöltő csapágyazását károsítsák.

WiZARD TURBO forum

FIGYELEM!

Egyes jármű típusok egyedi szervizutasítással rendelkeznek (például plusz alkatrészek cseréjét vagy a gyártás óta módosított alkatrészek beépítését írják elő), melyek betartása elengedhetetlen az újbóli meghibásodás elkerülése érdekében! A beszerelést, cserét végző szerviz felelőssége, hogy ezekkel az egyedi, a beszerelés időpontjában érvényes előírásokkal tisztában legyen és a javítást illetve a szükséges alkatrész cseréket a jármű gyártójának előírásai szerint végezze el!

Üdvözöljük
Ön nem viszonteladó vagy szerviz?
Akkor nincs szüksége regisztrációra!

Böngéssze bátran termékeinket és
szolgáltatásainkat belépés és regisztráció nélkül.
Rendelni email-ben, telefonon vagy személyesen tud.

Belépés és regisztráció viszonteladóknak

Ilyen egyszerű?

Ön megrendeli a felújított turbót, mi ingyenesen másnap kiszállítjuk, fizetni a futárnak tud, valamint a cseredarabot is a futár hozza el... ennyire egyszerű!

További részletek