Ne dobja ki rossz turbóját, mert cégünk készpénzért megvásárolja vagy egy új turbó árába beszámítja!
Turbó beépítési előírások
Új turbófeltöltő beépítése esetén sohasem elegendő csak a cserét elvégezni!
A turbófeltöltő meghibásodások több mint 90%-a NEM a feltöltő anyag vagy gyártási hibájára vezethető vissza, hanem az üzemeltetési körülményekre! A legtöbbször olajkenési elégtelenség, beszívott szennyeződés, befecskendező vagy motorikus szerkezeti meghibásodások, eltömődött részecskeszűrő vagy katalizátor idézi elő a turbófeltöltő hibáját! Teljesen téves az a hozzállás, hogy "már öreg volt és sokat futott, azért ment tönkre" az előző feltöltő!
majd a javítás végeztével szintén díjmentesen vissza is szállítjuk Önnek?
Maga a turbó ugyan nem túl bonyolult szerkezet, de hihetetlenül precíz és érzékeny, ami akár pár másodperc alatt is tönkre tud menni! Éppen ezért a gondtalan használat és az újboli meghibásodás elkerülése érdekében beszereléskor a következők betartását kérjük:
- Meghibásodott turbófeltöltő új feltöltőre történő cseréje előtt meg kell keresni az előző meghibásodás kiváltó okát és azt el kell hárítani! Kollégáink szakértelmükkel és tapasztalatukkal kérésükre szívesen segítenek a lehetséges hibák feltárásában az újbóli meghibásodás kockázatának megszűntetésében!
- Ellenőrizze a feltöltő előtti tér (a kartergáz visszavezető kör, szívócső és a légszűrő illetve rezonátor ház) tisztaságát, tömítettségét (esetleges fals levegő szívás megszűntetése)! A korábbi meghibásodás következtében törmelék lehet a szívó oldalon, mely beindítás után a feltöltőbe kerülve a sűrítőkereket tönkreteheti! A rezonátort is tisztítsa meg illetve ellenőrizze a légtömegmérőt is!
- Végezze el a turbófeltöltő nyomó oldali és visszafolyó olajozó csöveinek alapos tisztítását, ellenőrizze az akadálytalan olajáramlást, szükség vagy gyári előírás esetén végezze el a csövek cseréjét. Cserélje a kenési rendszer tömítéseit. Folyékony tömítő paszta használata a teljes olajrendszerben szigorúan TILOS!
- Szerelje le az olajkartert és az olajhűtőt és alaposan tisztítsa meg. Ellenőrizze az olajpumpa és a szűrőkosár állapotát is. Szükség vagy gyári előírás esetén cseréje ki az alkatrészeket. Ellenőrizze az olaj állagát, amennyiben az olaj abnormálisan sűrű forduljon szakszervizhez, mert a motor olajjáratainak eltömődése miatt szükséges lehet a motor megbontásos vizsgálata illetve javítása.
- Ellenőrizze a katalizátor és/vagy részecskeszűrő állapotát! Az eltömődött katalizátor és/vagy részecskeszűrő a turbófeltöltő hibás működéséhez és újbóli meghibásodáshoz vezet. Szükség esetén végezze el a hibás alkatrész(ek) cseréjét. Cserélje le a turbófeltöltő turbina (kipufogó) oldali tömítéseit, semmiképpen se használjon tömítő pasztát a feltöltő illesztéseinél!
- Amennyiben az előző feltöltő meghibásodását turbina (kipufogó) oldali sérülés okozta, akkor elengedhetetlen a kipufogó sor (leömlő) leszerelése és a szelepvezető valamint a szeleptányér (illetve a leömlő belső falának) endoszkópos vizsgálata, mert ezeken az alkatrészeken olajkoksz rakódhatott le, ami leválva az új feltöltő ismételt meghibásodását idézheti elő.
- Ellenőrizze az EGR szelepet. Szükség esetén szakszerűen tisztítsa meg vagy cseréje ki a szelepet.
- Ellenőrizze a nyomó oldal tisztaságát és illesztéseit, beleértve az intercooler-t is! Szükség esetén mossa ki vagy cserélje le az intercoolert és a csöveket. A turbófeltöltő utáni levegővesztés (kifújás) arra készteti a motorvezérlő egységet, hogy a szükséges töltőnyomás érték elérése érdekében fokozza a turbófeltöltő terhelését, ezzel túlzottan nagy rotor fordulatszám (úgynevezett túlpörgés) következik be. Ez a turbófeltöltő ismételt meghibásodásához vezethet.
- Mielőtt beköti az olajnyomó csövet a feltöltőbe, töltse fel a turbófeltöltő csapágyházát motorolajjal. Beindítás előtt légtelenítse az olajrendszert (kösse le a befecskendező szelepek csatlakozóit és indítózzon 15mp-en keresztül. Kösse vissza a csatlakozókat és törölje a hibakódot)
- Cserélje le az olajszűrőt és a levegőszűrőt a jármű gyártójának előírásai szerinti cserealkatrészre. Töltse fel friss olajjal a motort a nívópálca maximum jelzéséig. Csak a jármű gyártói előírásainak megfelelő viszkozitású, teljesítményszintű és adalékolású (!) motorolajat használjon! Ezt a műveletsort függetlenül az utolsó olajcsere óta megtett km számától el kell végezni!
- Az első indítást követően hagyja a motort minimum 5 percig alapjáraton járni. Szigorúan tilos a motort fordulaton járatni ezen időszak alatt!
- Mérje meg az olajnyomást a turbófeltöltő olajnyomó ágán.
- Ellenőrizze a forgattyús ház (kartergáz) nyomását. A túl magas nyomásérték megakadályozza a feltöltőből az olaj akadálytalan visszafolyását a karterbe, melynek következtében olajszivárgás lép fel a feltöltő labirintgyűrűs tömítéseinél és olaj jut át a turbófeltöltő turbina és kompresszor oldali házába. Szükség esetén cserélje a kartergáz szellőztető rendszert. Ha továbbra is magas értéket mér szükséges a motor megbontásos vizsgálata illetve javítása.
- Tegyen 30km-es próbautat, melynek a végén (!) egy teljes gázadással történő gyorsítást is végezzen.
- Végezzen számítógépes motordiagnosztikát, ellenőrizze a hibatárolót és ellenőrizze vissza a turbónyomás értékeket.
- Tapasztalat - Évi 12.000 sikeres turbó felújítás és elégedett ügyfél
- Minőség – Kizárólag piacvezető gyártók, minőségi alkatrészeivel dolgozunk
- Megbízhatóság – Munkánkat a Nemzeti Közlekedési Hatóság felügyeli
- Innováció – Az ország legnagyobb és legmodernebb gépparkjával dolgozunk
- Gyorsaság – A ránk bízott felújítások 95%-át fél napon belül elvégezzük
- Választék – 20.000 darabos turbó és turbó alkatrész készlettel rendelkezünk
- Szakértelem – Profi, szakértő csapat több, mint 10 év turbós tapasztalattal
Nézze meg cégünk bemutatkozó videóját!
Fontos információ:
Amennyiben a turbófeltöltő cseréjére motor felújítás után illetve rendkívül szennyezett olajrendszer esetén került sor, abban az esetben az olajszűrő és a motorolaj cseréjét kb. 10-20 perc alapjáraton való járatás után újra el kell végezni! A motorfelújítás után óhatatlanul a rendszerben maradt mikró szennyeződések a feltöltő csapágyazását rövid időn belül teljesen tönkretehetik!
cseredarab leadásával azonnal megvásárolható vagy ingyenes kiszállítással másnapra megrendelhető?
Hasznos tanács:
Miután diagnosztizálva lett a turbó meghibásodása, és a turbó állapota ezt lehetővé teszi (nincs tengelytörés vagy egyéb drasztikus szerkezeti károsodás, ami olajáterszetést okozna), akkor célszerű egy olaj és olajszűrő cserét a gyár előírásai szerint elvégezni még a hibás feltöltővel az autón, hogy az olajrendszer tisztulni tudjon és a lerakódott szennyeződések ne az új feltöltő csapágyazását károsítsák.
FIGYELEM!
Egyes jármű típusok egyedi szervizutasítással rendelkeznek (például plusz alkatrészek cseréjét vagy a gyártás óta módosított alkatrészek beépítését írják elő), melyek betartása elengedhetetlen az újbóli meghibásodás elkerülése érdekében! A beszerelést, cserét végző szerviz felelőssége, hogy ezekkel az egyedi, a beszerelés időpontjában érvényes előírásokkal tisztában legyen és a javítást illetve a szükséges alkatrész cseréket a jármű gyártójának előírásai szerint végezze el!